HTML

The Niagara Project

2009. januárjától (remélhetőleg) a Niagara Egyetem diákjai közé számíthat engem is. Íme, a felkészülési folyamat és a kinn töltött idő dokumentációja avagy mi vár(t) a nagy víz túloldalán?

Facebook Widget

Twitter Widget

Címkék

15 (1) autó (1) beavatás (1) búcsú (2) buffalo (2) ctp (1) egészségügy (2) gmat (1) hit (2) i 20 (1) kereszténység (1) készülés (3) március (1) mba (2) megérkezés (1) mikell (1) munka (2) nagyböjt (1) obama (2) otthon (1) politika (2) reptér (1) start (1) szécsény (1) személyes (5) toefl (1) tonawanda (1) utazás (1) vizsga (2) vízum (1) wes (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • corevalues: Minden jót kívánok neked a továbbiakban is és sok szeretettel gratulálok az eredményhez. Akárhogy ... (2010.07.22. 10:07) Bőség és hiány
  • citromosjegestea: Kedves poszt :) Ha arra járok beugrom. :P (2009.10.31. 12:55) "Itt lakom, látod...
  • kislampa: Ó, hát én küldözgettem neked HR anyagokat meg beutalókat a központból, és nyaggattalak mindenféle ... (2009.10.16. 17:40) Jobb lenne egy öszvér
  • balintcs: @csokirituka: Hú, ezzel csúnyán bekéstem. :) A tanulmányok megvannak, köszönik, most statisztikáv... (2009.10.11. 23:03) Szemterpesz és fogtündér
  • balintcs: Hello Rita! Megígérem neked, hogy hamarosan írok még magamról, de az hogy miért jöttem ki, nagyjá... (2009.03.01. 06:57) Búcsú a MIKELL-től

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

GMAT-ezni jártam én

2008.11.24. 01:35 balintcs

TOEFL & GMAT - "E kettő kell nekem." Mert az amerikai egyetemnek is. Előbbiről már beszámoltam, utóbbi úgy tűnik, nagyobb falatnak bizonyult, íme a tapasztalat.

A GMAT-ról itt egy magyar cikk, kicsit ósdi, de a lényeg benne van. Ez az átlalános belépő az MBA-képzéskre, amolyan Menedzser-IQ, plusz felsőfokú érettségi angolul, jól mutat az önéletrajzban is, vagyis olyasmi, amire készülni kell. A három rész - szabad fordításban, mert előfordulhatnak angolul nem tudó olvasók is - nyelvtani, számtan, elemző fogalmazás, ezek alkategóriákra oszthatóak úgymint, pl. problémamegoldás, szövegértés, következtetés stb. A vizsga adaptív, a kérdésre adott válasz meghatározza a következőt. Vagyis, ha király vagy, kapsz egy szívatósat, ha béna, akkor valami gyengust. Nyilván, súlyozva van a dolog, az izmos kérdés sokat ér, a könnyű keveset.

Ahogy a TOEFL-nél, a GMAT esetében is megkapja az intézmény az eredményt, küldik annak, amelyiket kiválasztottam. Persze, ha akarom, nem küldik, de akkor én sem tudom meg, milyen lett és a pénzemet sem kapom vissza. Úgyhogy, csak az esetleges szégyentérzetet kellett legyőzni, ez kb. fél percembe került.

És jöjjön két példa a kevésbé zúzós fajtából. (A helyes megoldás nálam található, fórumozva lehet kérdezni. ;)

1. Choose the correct ending of the sentence!

As the British criminologist Radzinowiez maintains, the harsher the penalties formally required by statute, judges and juries are less willing to impose them.
(A) judges and juries are less willing to impose them
(B) imposing them becomes something judges and juries are less willing to do
(C) judges and juries become less willing about imposing them
(D) the less willing does imposing them by judge and jury become
(E) the less willing judges and juries are to impose them

2. Choose the correct answer.

An earth science class had a 50-minute laboratory period during which 5 minutes were spent in distributing and collecting material and 10 minutes were spent in discussing
the project for the day. If the remaining time was spent in work on the project, what percent of the period was devoted to work on the project?

(A) 80% (B) 75% (C) 70% (D) 60% (E) 50%

A teszt lélektelen négy óra, de itt senki nem kíváncsi a szív rejtelmeire. Az idő csak pereg, csak pereg visszafelé, átlagban 1 1/3 perc jut egy kérdésre, előidézve a valós vezetői pozícióban is meglévő határidők okozta stresszt és mérve a gyors válaszadási képességet. A folyamatábra:

Az én eredményem alátámasztotta: az elmúlt hét (szűk) esztendő matematika-mentességét nem lehet legyűrni két nap alatt, hogyan is hihettem? A nyelvtani, szövegértési kérdésekben viszont jól teljesítettem. Így lett 380 pont a nemhivatalos végeredményem, amit a vizsga után megkaptam, hiszen gép javít mindent a fogalmazáson kívül. 800 a maximum és 400 kell a Niagara Egyetemre. (Összehasonlításul,  kb. 720-760 a Harvard-, Oxord-, Columbia-, Yale-business-versenyistállóiba.) Ez lényegében azt jelenti, hogy nem ugrottam át a lécet, most jön a remény ideje, hogy ez nekik elég lesz vagy ha nem, hát megígérem, hogy az első félévben újra nekifutok.

Most tehát az egyetem térfelén pattog a GMAT-labda, vajon visszadobja, vagy elfogadja? Hamarosan kiderül.

Szólj hozzá!

Címkék: vizsga mba gmat készülés

A bejegyzés trackback címe:

https://niagara.blog.hu/api/trackback/id/tr58785251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása