HTML

The Niagara Project

2009. januárjától (remélhetőleg) a Niagara Egyetem diákjai közé számíthat engem is. Íme, a felkészülési folyamat és a kinn töltött idő dokumentációja avagy mi vár(t) a nagy víz túloldalán?

Facebook Widget

Twitter Widget

Címkék

15 (1) autó (1) beavatás (1) búcsú (2) buffalo (2) ctp (1) egészségügy (2) gmat (1) hit (2) i 20 (1) kereszténység (1) készülés (3) március (1) mba (2) megérkezés (1) mikell (1) munka (2) nagyböjt (1) obama (2) otthon (1) politika (2) reptér (1) start (1) szécsény (1) személyes (5) toefl (1) tonawanda (1) utazás (1) vizsga (2) vízum (1) wes (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • corevalues: Minden jót kívánok neked a továbbiakban is és sok szeretettel gratulálok az eredményhez. Akárhogy ... (2010.07.22. 10:07) Bőség és hiány
  • citromosjegestea: Kedves poszt :) Ha arra járok beugrom. :P (2009.10.31. 12:55) "Itt lakom, látod...
  • kislampa: Ó, hát én küldözgettem neked HR anyagokat meg beutalókat a központból, és nyaggattalak mindenféle ... (2009.10.16. 17:40) Jobb lenne egy öszvér
  • balintcs: @csokirituka: Hú, ezzel csúnyán bekéstem. :) A tanulmányok megvannak, köszönik, most statisztikáv... (2009.10.11. 23:03) Szemterpesz és fogtündér
  • balintcs: Hello Rita! Megígérem neked, hogy hamarosan írok még magamról, de az hogy miért jöttem ki, nagyjá... (2009.03.01. 06:57) Búcsú a MIKELL-től

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Búcsú Szécsénytől

2008.12.26. 16:37 balintcs

Időközben, búcsút veszek szülővárosomtól. Az alábbi írás a Szécsényi Harangok karácsonyi számában jelent meg, Az én városom rovatban, ahol "szécsényiek vallanak, mesélnek arról, mit jelent nekik lakóhelyük, hogyan kerültek közel hozzá, és miért pont  Szécsényt vallják otthonuknak." Elöljáróban még annyit, hogy az én írásom mellett édesanyámé szerepelt, ugyanerről.

Család és hit. Nagyon röviden megfogalmazva, ezeket kaptam én Szécsénytől. Kezdve a családon, kicsit bővebben: nagyszüleimtől a tisztességes munka  becsületének értékét, szüleimtől a bizalmat, a biztatást  és feltétlen elfogadást. A hit jelképe lehet a szécsényi  templomtorony, ami messziről látszik bármelyik irányból közeledek a város felé. Irányban tart, támpontot ad és vezet.

(A szécsényi templom és kolostor régen)

Szécsényről, mint helységről sokszor az a benyomásom, hogy se nem város, se nem falu. Pontosabban mindkettő, a két településforma határán, azok minden előnyével és hátrányával  együtt. Van széles középréteg, értelmiségiek és megvan az infrastruktúra is, ami várossá és kényelmesé teszi, ugyanakkor az, hogy „mindenki  ismer mindenkit” inkább  egy kistelepülés képét sugallja. Igazság szerint, én gyakorlatilag csak a pozitív vonások hatását élveztem, illetve, amit negatívnak éreztem, mára azért hálás vagyok. A paraszti munkák egy kamasz  számára nem vonzóak, de alázatosságot, a természet szeretetét és sok gyakorlati ismeretet tanítottak.

Élénken élnek bennem gyermekkorom képei: a játszótéren lógó kölyökcsapatunk, a bringázások keresztül-kasul a városon, szánkózás a zsidó temető mellett és még sorolhatnám. Hitem ébredése a családi nevelésen kívül egyértelműen a ferencesekhez köthető. Ők voltak azok, akik arra biztattak, hogy a gimnáziumot Esztergomban végezzem. Ez a lépés vitt el végül is gyermekkorom városától, cserébe egy merőben új látásmódot  kaptam a gimnáziumi évek alatt, plusz élő Istenkapcsolatot. Bár az Istennel kapcsolatos meghatározó élményeim Esztergomban történtek, lelkem földjének előkészítése Szécsényben zajlott, eme táptalaj végül termékeny földnek bizonyult Isten igéi számára.

 (...nem olyan régen)

Szécsénytől való eltávolodásom tehát semmiképpen sem menekülési vágyból vagy kiábrándultságból fakadt, hanem az új, ismeretlen vonzásából, ennek következtében viszont nem alakultak ki azok az erős kapcsolatok, amelyek szülővárosomhoz kötöttek volna. Én nem tudok annyira ragaszkodni Szécsényhez, ahogyan a tősgyökeresen innen származó és itt maradó szüleim. Amikor hazajövök, akkor elsősorban hozzájuk jövök
és nem a városhoz, az lehetne Miskolc, Veszprém vagy New York.
Amit érzek Szécsény felé, az a hála. Nélküle nem  lennék az, aki vagyok. Hordozom magamban az  itt szerzett élményeket, örökségként a látásmódot, üzemanyagként a szeretetet, és bármerre járok, mindig ezt a dimbes-dombos vidéket tekintem szülőföldemnek.

 (...ma.)

Szólj hozzá!

Címkék: személyes búcsú szécsény

A bejegyzés trackback címe:

https://niagara.blog.hu/api/trackback/id/tr32842738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása